2007年12月5日 星期三

電腦中毒

Jeff:Hello, IT Department. Jeff speaking.
傑夫︰資訊部您好。我是傑夫。
Jane:Hi, Jeff. This is Jane from marketing. My computer is acting strange, and I was hoping someone could come take a look at it.
阿珍︰嗨,傑夫。我是行銷部的阿珍。我的電腦怪怪的,希望有人可以過來幫我看一下。
Jeff:No problem. What’s your computer doing?
傑夫︰沒問題。妳的電腦現在狀況如何?
Jane:It’s very slow and many of my files won’t display properly.
阿珍︰它跑得很慢,有很多檔案都無法正確顯示。
Jeff:Are you getting any error messages?
傑夫︰妳有收到錯誤訊息嗎?
Jane:Yeah, there was one that said a program was corrupted.
阿珍︰有,有個訊息說某個程式壞了。
Jeff:OK. It sounds like it’s infected with a virus. I’ll come over in a few minutes.
傑夫︰好。聽起來像是中毒了。我很快就會過去。
[多學一點點]
★virus n.電腦病毒╱病毒
複數形為viruses。
例︰The flu is a virus that many people suffer from each year. (流行性感冒是每年都讓許多人受苦的一種病毒。)
★act strange舉止怪異
strange放在act之后當補語。
★act silly 行為可笑

0 個意見:

張貼留言

訂閱 張貼留言 [Atom]

<< 首頁